tisdag 15 april 2008

Istället för förvirring - musik

Sista meningen i boken jag läste ut:
Och ni ska älska varandra och mig.

Första meningen i boken jag började på:
Vad är det som gör Iago ond? frågar somliga.

Och strax därpå:
INGENTING HAR RELEVANS, textar jag med magnetpennan. Vad har relevans? frågar de sedan, som om ordet "ingenting" vore mångtydigt, öppet för olika tolkningar, ett omtvistat fragment av en isländsk runa.

*

Sms:

11 april 08 23:43 Hörru flatpappa. Vad händer i sthlm? Själv ska jag om ett par minuter se ekenette gå på scen på blekingska i lund. Önskar du vore här.

11 april 08 23:44 Oj då. Elenette skulle det visst vara. Inte ek. Hah.

11 april 08 23:44 Jag skyller på vinet.

11 april 08 23:48 Själv har jag precis spelat remi i slakt-schack mot M. Vet inte vad jag ska skylla på. Pussa på Elenette och dig själv.

11 april 08 23:52 Och ha du inte Elenette i ordlistan, mänska?

12 april 08 00:27 Haha. Relevant fråga! Jag brukar alltid avstava det som el-en-ett-e. Men en råkade bli ek. Så kan det gå. Men avstavning brukar funka.

*

Junior Boys So this is goodbye räcker precis ett parti slakt-schack som slutar i remi en fredagkväll.

Men tidernas bästa skiva kom för elva år sedan.

En känner sig inte så ensam när det är fler som inte fattar Duffy, om det så bara är Nöjesguiden.

Och du är inte deprimerad när du ser dig för innan du går över gatan.

Sen på fredag ska vi fläta skägget på L. Det är inte alla som kan egogoogla på skepparkrans. Ju.



Inga kommentarer: