måndag 4 februari 2008

Inavelskådning

Glömt varför jag kom att tänka på färgad vinyl, men började mentalt gå igenom skivhyllorna. I urval.

Bad Brains på gul vinyl med ganska risigt ljud köpt på Pet Sounds när det låg på Östermalm. (Även Hate your friends-singeln med Lemonheads i gult, när jag tjuvtittar.)
Björks Post på rosa vinyl köpt på Pet Sounds när det flyttat till söder. Bitmärken i ena hörnet av en katt, måste varit Paddan (R.I.P.).
Två live-bootlegs på (blod)röd vinyl: Misfits och Joy Division.
Burgundyfärgad sjutummare med Beastie Boys + klistermärke.
Pumpkin med Tricky på (förstås) orange vinyl köpt på Disc tror jag det hette på Malmskillnadsgatan som hade kvällsöppet och en läskig DJ Krazy bakom disken. Den hårda drum 'n' bass-mixen lär en inte hitta igen.
Åh en blå! Tolvtummare med Octagon man. Köpt på Andreas skivor när det var litet och låg på Bondegatan.
Och en dubbeltolva med Bloodsugar. Den ena röd (blood) och den andra andra vit (sugar, ja ni fattar). Köpt på Andreas skivor när det flyttat till Skånegatan.
Och så hittade jag en inbjudan till en Teddybearsreleasefest i form av en rosa sjutummare, lämna skivan som biljett, så jag tror inte jag gick.
Några genomskinliga. Inga gröna.

Detta är ingen Blocket-annons. Det är exhibitionism. Onani.

Björk - Army of me



Inga kommentarer: