tisdag 26 februari 2008

Lön

Visst vet jag att jag är ett bra vårdbiträde (4 life), men tvåtusen i löneförhöjning får en verkligen att lyssna. Utöver flexibilitet och tålamod, kan jag nu lägga till hybris bland mina egenskaper.

*

Utkast i telefonen är det nya papper&penna:

Skibunny Aahooh handsomeboy technique remix (Andres Lokko hypar singel i SvD som jag läste på jobbet)

7899 (en portkod kanske. undrar vems.)

Delphine Seyrig. Scum manifesto 1967 (regissör/film jag skulle kolla upp)

Medina - 7 dar (skiva jag skulle leta efter åt min bror)

*

Inledningsmeningarna till böckerna jag köpte på bokrean idag: (NK vann i år igen!)

Kära monster i hednaförskingringen, jag vet inte vem som skrivit denna bok.

För sju år sedan fick jag min första lektion i hur man blir man.

När jag började skriva den här essän (antagligen i slutet av 1988) befann jag mig i samma situation som tiotusentals andra läsare.

I själva början, när allt höll på att skapas, slet Gud dag och natt och hans medhjälpare var änglarna och demonerna.

För ut barnet, spola det i kallt vatten.

*

Nick Cave and the Bad Seeds - We call upon the author



Inga kommentarer: