torsdag 15 november 2007

Namn och nytt 2

Well, enough about me, let's talk about me.

Nu har jag horat som informant för två akademiska arbeten. För två år sedan bidrog jag med ett minnesarbete till magisteruppsatsen Äckliga flickor och brutala blommor - feministisk skönlitteratur i det sena 1900-talets Sverige. Citat: Är det då feminism att välja Acker framför Bukowski. Att läsa om det knapplösa knullet snarare än något annat. Att läsa om flickor med röster i huvet och fingrar i halsen hellre än stackars pojkar. Att läsa böcker som knullar alfabetet kronologin tonen litteraturhistorien och framtiden. Tja, va fan.
Och igår fick jag doktorsavhandlingen Föreställningar om mat och ätande. Risk, kropp, identitet och den "ifrågasatta" maten i vår tid i min hand. Citat: rätt ofta händer det nog att jag bara går upp och tar en kopp kaffe och en cigarett på balkongen, och sen gör jag en massa annat.
Och vet ni, vet ni: Som anonym har jag fått namnet, håll i er: Staffan.

Och igår använde jag It's a black thang helt naturligt i en mening, på bussen. Det var nog Staffan som tog över.

The Royal We - Wicked Game



Inga kommentarer: